tirsdag 21. oktober 2014

Kjøttboller av lammekjøttdeig





500 g lammekjøttdeig
2 egg
1 ts frisk oregano
2 fedd hviløk
1 dl brødrasp/kavringstrø
1 ts frisk timian
1 ts frisk persille
2 ts frisk basilikum
Salt og pepper
Jeg kjøper kvernet lammekjøtt som jeg ser blir kvernet. Det er ikke tilsatt noen ting, ikke salt heller.
Start med å blande salt inn i kjøttdeigen. Saltet binder fettet og kjøttbollene blir saftigere. Hakk urtene fint og tilsett i deigen. Bland inn eggene , hvitløk og brødrasp og pepper. Jeg hadde rester av tomatsausen som jeg har brukt til middelhavskylling. Kok kjøttbollene direkte i tomatsausen, minimum 20 min. Kjøttbollene kan koke lenge. Server med spagetti og reven parmesan. Salat er også godt til.

0 kommentarer:

Maris kjøkken   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP