søndag 11. mai 2014

Sataykylling med mangosalat

6 personer:





2 mango i terninger
1 agurk i terninger
4 vårløk i små biter
2 chili finhakket
2 ts finhakket fersk ingefær
1 lime, saften
1/2 ts brunt sukker
1 bunt fersk koriander, hakket
Bland alt sammen. La det gjerne stå en stund slik at smaken setter seg.





Legg 15-20 grillspyd i vann min 20 min.
4 kyllingbryst, skjæres i strimler
2 dl ketjap manis (søt soyasaus)
2 ss sambal oelek ( chilipasta)
6 ss olivenolje
4 fedd finhakka hvitløk
2 ss finrevet fersk ingefær
1/2 bunt finhakka koriander
Lag marinaden og mariner kyllingen i min 30 min. Tre på grillspyd. Legg gjerne folie på grillen, slik at ikke grillspydene brenner. Grill på høy varme ca 1-3 på hver side.





Peanøttsaus:
3 dl vann
300 g peanøttsmør, grov type
Resten av marinaden
Bland sammen og la det koke 2 min
Server med ris til.



0 kommentarer:

Maris kjøkken   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP