lørdag 22. mars 2014

Middelhavspai




4 personer:
180 g mel
150 g smør
3 ss vann
Skjær smøret med ostehøvel og bland alt i en foodprocessor. Blir det for tørt, ken mer vann tilsettes. Lag deigen rund og flat, pakk den i plast og legg den i kjøleskap min 15 min, gjerne 1 t. Legg deigen mellom to bakepapir med mel både over og under deigen. Kjevle den ut til ca 25 cm. Ta av det ene papiret og legg deigen i en ildfast form med papiret opp. Trekk av papiret. Sett deigen kaldt 15 min. Ta den ut og stikk med gaffel i den. Steik 10 min på 220°C. Ha i fyllet og steik videre på 200°C i 45 min.
Fyll:
100 g fetaost
1 gul paprika
2 vårløk
4 fedd hvitløk
6 små aromasopper
3 tomater
4 egg
3 dl matfløte
Salt og pepper
Fersk timian


Del fetaost, paprika og vårløk opp i små terninger. Hakk hvitløken. Visp sammen egg og fløte, tilsett salt og pepper. Hell dette i paiskallet. Tilsett grønsakene. Tomatene skjæres i skiver og legges på toppen. Strø fersk timian over før servering.
Server med assortert salat.

0 kommentarer:

Maris kjøkken   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP