torsdag 23. september 2010

Knekkebrød


Bland sammen
31/2 dl sammalt rug
31/2 dl lettkokte havregryn
1 dl havrekli el kruskakli
11/2 dl sesamfrø
2 dl gresskarkjerner
2 dl solsikkekjerner
1/2 dl linfrø
1 ts salt
Tilsett deretter 7 dl kaldt vann

Fordel røren utover 2 stekeplater med bakepapir. Stekes i varmluft på rille 1 og 3, 160º C.
Etter 10 min ta ut platene og del dem i passe stykker. Stekes deretter i 30 min, bytt plasser i ovnen og stek i 30 min til.

Har eksperimentert med litt forskjellige i dnne oppskriften.
Knekkebrød 2:
Erstattet 1 dl gresskarkjeener med 1 dl hakket pekannøtter.

Knekkebrød 3:
Erstattet 1/2 dl linfrø med tørket tranebær.

Gode alternativ til et ellers meget godt knekkebrød.

Denne oppskrifta har jeg fått av min leder og kollega.

3 kommentarer:

Oddbjørn Folde

Dette var farlig godt, men det er sikkert veldig sundt :)

Gunvor Nessa

Ja, det skal vera sikkert og visst! Den var kanongod! - Med krydderbrunost, eller rett og slett naturell...
Nå skal den prøvast ut også på BUF-etat. Er spent på om ungdomane er like hungrige på fiber som Oddbjørn og meg!

Oddbjørn Folde

Hvordan har det gått med knekkebrødene på BUF-etat?

Maris kjøkken   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP